Sunday, April 20, 2008

Bajen i mitt hjärta....


Har jag berättat att jag har blivit Hammarbyare? Jojomensan. Jag blev det i fredags. Det har varit ett attans snack om allsvenskan på jobbet och jag har verkligen känt att jag också skulle vilja ha ett lag. Det föll sig liksom då mycket naturligt med tanke på att jag bor nästgårds till Hammarby IP.

Min kollega A brinner starkt för Elfsborg. I fredags, dagen efter Elfsborg hade förlorat mot Ljungskile var hon så arg att hon ville "ta sönder något". Och när hon kollar i "guldböckerna" från 2006, då Elfsborg vann allsvenskan, säger hon att hon blir tårögd. Jag kanske inte riktigt är där än. I fredags kväll skickade hon den här ramsan till mig på facebook;

"Pajsan i bajen pundar på partajen.
Tio för en puka fem för en sträng
sicket gäng loser gäng
nu ska Hammarby få däng!"

Vad i helsike! Det där ska hon få för! Jag ska bara lära mig lite ramsor först.


Ikväll spelar vi Kalmar, serieledarna. Bajen ligger på tredje plats. Ni kommer att hitta mig på Gröne Jägaren.


"Just idag är jag stark, just idag är jag bra"

5 comments:

Lotta said...

Det snackades om Bajen hos Carro i fredags. Dom ska också bli bajare. Jag har inget favvolag. Jag anpassar mig efter omgivningen.

Det är intressant, det här med favvolag...

Stora Morran said...

Cool bli hammarbyare du också. Janice är också bajare nu. Tillsammans är vi starka.

Anonymous said...

"Just idag är jag stark, just idag MÅR jag bra"
Nej, du är tydligen inte så mycket hammarbyare.

Skönt var väl det.

Anonymous said...

Snubblade in här och vad hittar jag? En Bajare =) Underbart!!

Stora Morran said...

Jossan; Well nej jag kanske inte är fulllärd ännu men jag jobbar på det.

Latja: Japp här har du en bajare :-)