Saturday, November 27, 2010

Vilken dag

Först fick jag en välbehövlig sovmorgon och väcktes av en bacon och ägg frulle. Bra start. Detta följdes av den glädjande nyheten att Janice äntligen hade klämt fram "Otto" efter 46 timmars värkarbete. Det var en stor och härlig kille på hela 4300 g och 56 cm lång. Han hoppade över en storlek direkt.

Därefter mötte jag upp Mamma på Telefonplan och vi gick på Konstfacks julmarknad. Jag kände att jag var tvungen att komma ut lite själv. Jag har varit inne i lägenheten sen i onsdags med Ture. Ture var hemma med sin pappa och sov nästan hela tiden jag var borta.

Det fanns hur mycket roliga grejer som helst på julmarknaden och hade man varit på jakt efter fina illustrationer så skulle man ha kunnat shoppat ihjäl sig där. Jag köpte ett fint tryck hem hit, en napphållare till Ture och en påse brända mandlar till Jeppe.

När jag kom hem lagade vi urgoda dumplings och såg "Så Mycket bättre". Ture slocknade redan kl 20.00 och nu är det dags för hans päron att tacka för sig.

Imorgon är det första advent. Tures första första advent. Stor dag.

No comments: