Thursday, November 11, 2010

Istanbul Vs Eskilstuna...

Idag åkte Jeppe till Istanbul med sitt jobb. Jag och Ture skulle egentligen ha följt med men vi ångrade oss. Det hade säkert varit mycket trevligt men samtidigt väldigt uppstyrt. På kvällarna är det planerade middagar på olika trevliga restauranger och på kvällarna gillar Ture att amma ganska mycket och sen går han och lägger sig. Vad skulle jag göra då liksom? Sitta och amma på en turkisk restaurang med Jeppes kollegor. Nja vet inte om det är mitt drömscenario direkt. På dagarna var det olika aktiviteter inplanerat och inte helt enkelt att ta med vagnen överallt. Kanske hade det varit annorlunda om vi hade åkt dit vi 3 som en familj. Då hade man kunnat styra mer själv vad man ville göra. Jag trodde inte att jag skulle bli en sån som bangade resor bara för att jag hade barn, speciellt inte gratis resor. Men jo så blev jag. 

Ture och jag ska åka till Eskilstuna istället. Nästan lika exotiskt men inte alls lika långt bort. Lite skönt att få lite hjälp och samtidigt roligt att umgås med mamma och pappa. Imorgon åker vi med vår bil härifrån Stockholm. Mamma ska köra oss i vår bil. På söndag ska vi åka förbi Åkers Styckebruk och gå på dop. Tures halvkusin Ellioth ska döpas.

1 comment:

Anonymous said...

Välkommen till Tuna!!! KRAM