Friday, November 26, 2010

Snorlandet

Ture och jag har tagit en tur till Snorlandet. Det är ett läskigt litet land. Det är så tråkigt där. Inga sevärdigheter, inget gott att äta, inget roligt att göra. Här finns bara läskigt snor och ont i halsen. 

Lilla Ture. Vi får spola hans lilla näsa med koksalt och suga ut slem med nässugen. Han får sova upprätt i en backe. Men i mellanåt är han sig själv och ganska glad med livet ändå.

Jag har fått någon slags ny bihåleinfektion som gör mig alldeles svag. Alvedonen hjälper knappt, det gör superont ändå. Jeppe sov med Ture i vardagsrummet i natt så jag skulle få lite sömn och klara av dagen. Kl 04.00 kom jag intassande för att få låna Ture för tömning. Natten innan satt jag i soffan och ammade 5 gånger mellan 00.00- 05.00. Ganska jobbigt utan att vara sjuk. Ganska pissjobbigt om man själv är sjuk.

No comments: