Saturday, November 20, 2010

Stora hungern

Jag är hungrig hela tiden. Det börjar bli jobbigt. Jag verkar inte riktigt kunna äta mig mätt. Eller jag blir mätt för stunden sen nån timma senare är jag avgrundshungrig igen.

Härom kvällen lagade vi asiatiska laxbiffar med koriander, chili och lime. Till det serveras nudelsallad och hackade jordnötter. Toppengott. Jeppe trodde att det nog skulle räcka till en portion lunch till mig. Det gjorde det inte. Jag åt upp allt. Liksom Emil i Lönneberga stack jag ner huvudet i salladsskålen och slickade upp det sista. Då blev jag ganska mätt.

Två timmar senare började det kurra i magen igen. Sjukt jobbigt.

3 comments:

Inte den som är den! said...

Åh, det låter riktigt gott, har du något bra recept?

Gunnel said...

Jag känner samma sak. Och då blir det lätt att jag hamnar i vad som måste vara mammaledighetens förbannelse, fikat! Kanelbullar, chokladbollar, äppelpaj...Och nu går vi in i saffransbullarnas förlovade tid, underbart. Men lite jobbigt att helt plötsligt vara den som äter mest i alla sällskap.

Nori said...

Allt är amningens "fel"!