Thursday, November 18, 2010

Jag var hos en läkare idag

En privatläkare som jag har hittat precis runt hörnet från oss. En kvinna i 60 års åldern som jag närmast kan beskriva som en kvinnlig motsvarighet av Leif GW Persson. Mycket rolig och väldigt generös med att berätta sina privata problem för mig. Jag besökte henne för jag tyckte att jag har fått några extra svarta födelsemärken i samband med graviditeten. Lika bra att kolla upp dom tänkte jag.

Ett av födelsemärkena hade faktiskt lite av en upphöjning. Hon skickade mig på remiss till en hudläkare i Farsta. "Finns det ingen lite närmare" undrade jag försynt.

"Det blir intressant och lärorikt för dig att komma ut till förorten en sväng" tyckte hon. "Där har dom ett av Stockholms absolut första köpcentran. Du får se det som en folkkulturistisk resa".

Sen visade det sig att hennes dotter som satt i receptionen skulle flytta in i vårt hus.
"Du får höra av dig om du undrar eller behöver låna nåt" sa jag.

No comments: