Tuesday, November 09, 2010

Öppna förskolan

Igår var Ture och jag på Öppna Förskolan för första gången. Det var jättetrevligt. Jag ville typ inte gå därifrån. Jag var kvar tills det stängde.
Först när vi kom dit så stötte jag på en mamma som jag träffade på bussen i fredags och sen senare på babysimmet. Hon var trevlig. Sen fick jag syn på mina mammor från mammagruppen och gick och la Ture på filten bredvid sina kompisar. Då kom den här rödhåriga skådespelerskan som har varit med i kvarteret Skatan och i REA och la sitt barn bredvid Ture. Jag vågar inte skriva hennes namn för tänk om hon sitter hemma och googlar sig själv och hittar det här. PINSAMT. Vi pratade lite. Hon sa att Ture var söt och jag sa; " Jag vet".

Då var det dags för sångstund. Jag trodde att Ture skulle vara lite liten men han satt och tittade stort på alla barnen och verkade tycka att det var synnerligen spännande.

Vid fikat stötte jag ihop med en tjej som var med i bokklubben förut med sitt barn. Vi har ju inte träffats på säkert ett år men det var jättekul att se henne där. En kompis från förr liksom. Hon hade ingen aning om att jag ens hade varit gravid. Bra fika var det också.

Behöver jag säga att det var en hit.

No comments: