Tuesday, November 23, 2010

Att sjunga för sitt barn....

Att sjunga för sitt spädbarn är mycket viktigt enligt alla råd. Det verkar nästan vara lika viktigt som att amma det. Att sjunga för sitt barn gör tydligen HELA skillnaden. Ingen sång: oharmoniskt barn. Nu överdriver jag så klart en smula men ni förstår grejen. Jag har tagit denna uppgift på största allvar trots att jag inte direkt är någon "sångfågel". Nu till mitt största problem. Jag kan nästan inga sånger helt utantill. Varje dag sjunger jag dessa sånger för Ture;
  • Imse vimse Spindel
  • Bä bä vita lamm
  • Tänk om jag hade en liten apa
  • Ekorrn satt i granen
Det börjar kännas ganska enformigt. Så nu har jag bestämt mig för att utöka repetoaren med en ny låt varje vecka. Förra veckan lärde jag mig; Var bor du lilla Råtta? Denna vecka ska vi lära oss En kulen natt.

Nu till mitt andra problem. Jag är helt tondöv. Härom kvällen när Jeppe och jag sjöng Imse Vimse Spindel tillsammans så slutade han nästan direkt med anledningen att jag bytte tonart hela tiden. Det hade jag ingen aning om.

Jeppe har en helt annan nivå på sin sångstund. Han kompar sig själv på pianot på ipad:en. Ture är dock snäll och verkar uppskatta både sin mammas och sin pappas sångstund lika mycket även om den ena kanske är lite mer avancerad.

Det ska bli mycket intressant att se vems musikalitet han ärver.

No comments: