Monday, November 15, 2010

Bestulen

Någon snodde min plånbok idag! På riktigt. Jag hade den i tunnelbanan. Jag tog ut min remsa, fick den stämplad, gick igenom spärrarna. Stoppade ner den i fickan och åkte ner i rulltrappan med vagnen. Då trängde sig en man förbi oss. När vi kom upp i Liljeholmen och mötte S och L och vi skulle äta lunch så hade jag den inte. Så sjukt! Helt overkligt. Jag tror att det var mannen som trängde sig förbi mig som tog den. Har spärrat alla mina kort. Nu måste jag göra nya leg osv. Surt sa räven! Men samtidigt skulle värre saker kunna hända. Nåt hade kunnat hända Ture. Jag hade inga cash i plånboken.

Jag tänker inte låta det ta upp min energi. Så nu går vi vidare.

2 comments:

Sofie said...

Fy satan vad fegt att sno ur en ficka på en värnlös mor med barnvagn i händerna. Tänk att det händer...
Men helt rätt tänkt, lägg ingen energi på det.

Stora Morran said...

Ja jag vet. Fast jag tänker att jag skulle tagit det hårdare om någon skulle snott nåt ur Tures vagn eller dyl.