Friday, January 30, 2009

Svenne

Jeppen och jag höll på mejlade om "svennighet". Det hela kom ur en konversation igår på bokklubben då S sa att hon aldrig skulle kunna dejta en kille som gillade att lyssna på Rix Morgon Zoo. Det var alldeles för svennigt. Jeppen försvann då iväg i en utopi hur vi skulle kunna spendera vår semester:

Husvagnssemester låter kanon! Jag har ju dragkrok på volvon, den bara längtar efter att få hugg av en husvagn! Mysigt, vi tar all semester vi har, 4 veckor på öland, så lär man känna lite annat skönt folk också. Minigolf och tunnbrödsrulle för hela slanten. Ibland lyxar man till det och grillar en flintastek, tänk vad gott.

Kubb, krocket och kall öl på kvällarna med de andra vagnsgrannarna. (Vi kanske har köpt en extra fin ölkyl som går på gasol till vår husvagn). De andra gubbarna är imponerade.
Dags att börja röka igen också, inget är så mycket semester som när man sitter under markisen vid husvagnen och tar en cigg till camparin, medans man skissar på schemat inför morgondagens badmintonturnering. Vi har ju nämligen köpt ett helt set med nät och allt på statoil, -"Det här kan bli kul!"



Oj då... jag drömde mig visst bort en smula...


Tur att han drömde för jag blev nästan rädd.

No comments: