Tuesday, January 06, 2009

Dagen-innan-jobb-ångest

Idag vaknade jag halvseg efter gårdagens spelkväll. Dock har jag hunnit med att vara barnvakt, hälsat på mamma, bowlat och ätit kebab.

Det river en ordentlig ångest i min kropp. Imorgon är det jobb och det känns inte alls bra. Så här har jag kännt hela livet. När jag har varit ledig en lång tid känns det alltid jobbigt att återgå till allvaret. Även om det när jag var liten var skolan så känns det likadant. Inte kommer jag kunna sova inatt heller. Jobbigt men sant. Dels har jag vänt på dygnet och sen så låser det sig vid såna här tillfällen.

En sak att glädja sig åt är att Jeppen kommer hem imorgon. Det kommer att bli alldeles underbart. Han har varit borta alldeles för länge och det har faktiskt varit en prövning. Sen är det ju faktiskt bara 3 fnuttiga dagar tills det är helg igen. Sen har jag redan en massa roliga händelser inplanerade i helgen.

Nu är grannen snart hemma från Paris. jag får bjuda henne på lite knäckebröd och te mot att hon stannar här ett tag och håller mig sällskap.

No comments: