Sunday, April 15, 2007

Solkysst

Jag har haft en riktigt bra helg. Den har haft allt kan man säga. I fredags var jag lite fredagstrött så H och jag lagade god sallad och hyrde Marie Antoinette och var allmänt vuxna.

I lördags fikade jag först mig själv på Norr Mälarstrand. H var och dök och AM och Tette var på Djurgården med sina män. Jag träffade min gamla chef, M och vi satt i Rålis på en bänk och pratade om livet och kollade överförfriskade killgäng som badade. Stollar.

På kvällen åkte jag och Tette hem till AM med en flaska rosé och satt på hennes tak och åt wok och välkomnade våren. Vi drog vidare på en drink hos D på Östgötagatan. Sen blev det Riche för hela slanten. Det blev en snabbis på Berns också men där stod jag mest och gäspade i ett hörn.

Idag har jag och H promenerat till Lilla Essingen och fikat där. Efter det Det drog vi vidare och lapade sol på en filt i Rålis tillsammans med Tette, AM, M och lilla Jonathan.

Det känns lite stramt i ansiktet. Helt underbart.

2 comments:

Blancaflor said...

Åh, vad härligt det låter. Inget som svensk vår/sommar! Våren har kommit hit också, men tydligen kommer det att regna en del framöver.

Stora Morran said...

Japp det var härligt vill jag lova. Spansk vår är väl inte så pjåkig den heller.