Sunday, April 29, 2007

Kallt och varmt....

Solen skiner och värmer min lilla själ. Idag ska jag till Tuna och hjälpa pappa med att lägga golv. Han är inte direkt Handy-Man himself och egentligen beskyller jag min farbror för uppvigling av golvläggning. Det är han som tutar i min pappa att det minsann inte är någon konst att lägga golv. När jag var hemma i påskas hade arbetet avstannat och det som var gjort var långt ifrån helt hundra. Han hade tex inte tagit bort heltäckningsmattan under några lister eller trösklar hade inte heller tänkt på att ta bort.

I fredags skulle jag och H gå ut och äta. Egentligen ville jag gå till Bergamott på Hantverkargatan mens en var det himla fint ute så jag tänkte att det kanske vore mysigare att sitta ute. Jag fick tips från min kollega J om en mysig italienare i Birkastan som enligt henne hade en genom mysig uteservering.

Helt plötsligt ville den ena och den andra av H´s kompisar följa med ut och äta. Efter ett tag var vi 5 pers. Jag kände direkt pressen över att det var jag som hade valt restaurang utan att själv ha varit där. De här personerna är såna som är riktiga gourméer, krävande typer som inte blir nöjda i första taget. Mycket riktigt, de var avvigt inställda redan när de kom. Därefter blev det en kavalkad av klagomål. Och där satt jag och tog på mig hela skulden för allt från det sega vitlöksbrödet till den långsamma servicen och kylan ute. Hur sjutton tänkte jag egentligen när jag trodde det skulle vara mysigt att sitta ute? Nja man kan säga att det där var nog sista gången jag går ut och väljer ställe åt dom.

Igår hade Grill 30-års fest. "Grillborg" som han själv har döpt sin återkommande födelsedagsfirande till. En fest där man kände nästan alla. Bara gamla godingar. Härligt!

2 comments:

Blygisens betraktelser said...

...Sickna ena (pojkar)! Jag skulle fått spader på DEM, inte brödet etc. Du som är så tuff skulle ha gjort ngt så det blev tyst på dem...

Stora Morran said...

Äsch jag orkade inte. Jag kommer bara inte välja ställe igen. Inte så tuff som jag verkar.