Monday, April 23, 2007

Crazy Monday!


Nu var det banne mig måndag igen. Inget mer dra fötterna efter sig. Upp och hoppa och arbeta och allt sånt. Dock är min arbetsdag irriterande lugn. Jag har inget att göra. Jag sitter och väntar på att andra ska göra sitt jobb så jag kan få börja med mitt. Lika fullt måste man sitta rakt upp och ner på sin stol och låtsas som man jobbar. Surt!

Har dock pratat med min kusin i telefon vilket var trevligt. Hon läser min blogg och är ganska bra uppdaterad på mitt morriga liv medans jag famlar i mörkret när det kommer till hennes. Nu har vi dock något återställt balansen.

I lördags var jag och fikade med AM, Tackan och Carro på ett attans uppstyrt konditori på Rörstrandsgatan som hetter Xoko (försök att uttala det om ni kan). Vi åt en minimalistisk frukost med mycket gott kaffe. Dit ska man gå om man har allvarliga chokladbehov som endast kan mättas med exklusiva chokladbönor.

På kvällen blev det lite galej. Först lite "Jim&Tony" hemma hos AM och sen en snabbsväng på Mangos fest på Kvarngatan sen Riche. Det var faktiskt inte kul! Jag ska faktiskt verkligen inte gå ut nu på ett tag. Det är inte lika roligt längre. Nej nu ska vi nog försöka fokusera på hemmafester och andra mer uppstyrda evenemang. Mer vuxet liksom!

Igår var jag och fikade på Copacabana i Hornstull med AM och Tette. Vi envisades med att sitta ute och huttra. Våren visade sitt fula tryne igår och frös genom märg och ben. Annars gjorde jag inte mycket. Lagade laxburgare till H och läste ut min snaskiga chickclit "Grevgatan 22". Nu i efterhand höll den verkligen Denise Rudberg klass men det betyder inte att jag inte saknar den som en god gammal vän.

4 comments:

Anonymous said...

Hejsan ST, hur ser en minimalistisk frukost ut?
En sked ägg ?

S

Blancaflor said...

Åh, du som är out and about...kan du tipsa om ett mysigt lunchställe i sthlm. Gärna lite "svenskt" eftersom min spanska pojkvän skall med.

Stora Morran said...

s: Jo det var en liten färskpressad juice och en rak smal baugette utan något extra krafs.

Blanca: I can e-mail you...

Blancaflor said...

Ja, gör det pleeease. Tack! :)