Wednesday, April 18, 2007

Handy

Jesus Kristus vad de där små lyorna gick upp. Jag fick ta fram luktsaltet för att inte svimma. Jag har gjort en fin räknesnurra där jag skriver in alla uppgifter så jag lätt kan jämföra kvadratmeterpris, räntekostander och kostnad efter jämkning och allt vad det är.

Mycket lärorikt

Men som en kommentar jag fick var ju att man kanske ska hålla sig ifrån de piffiga boen och gå rätt på råtthålen med platmattorna istället och sen fixa upp allt som man själv vill ha det. Nu är ju jag inte direkt "Tim the Toolman" men jag tjackar väl "Äntligen hemma" samlade dvd box så ser jag renoveringen som a pice of cake.

Alternativt får jag hitta en händig karl. Det är då de är bra att ha, till datorer och när det ska renoveras. H har nog vissa såna kvaliteer tror jag. Om inte så är han extremt positiv och intensiv vilket kan vara bra när jag ramlar ner i gnällspikarnas land. Jag ska hjälpa honom att bygga en terass här snart. Han verkar tro att det är jag som är den som är riktigt vass på att snickra och fixa. Jag gör ingenting för att rasera den bilden av mig själv som han har byggt upp. Det där får han upptäcka på egen hand.

No comments: