Tuesday, April 17, 2007

Första gången

Igår var jag på mitt livs första visningar. Jag kanske inte ska köpa lya direkt imorgon. Sånt här tar ju tid, det har man ju hört. Man vill ju inte överila sig och köpa något ruttet. Men det var roligt och jag skrev upp mig för att höra hur det går.

Jag håller mig i de små lägenheternas värld. Igår var jag och kollade på en lägenhet med ett loft som hade så nära till taket att jag började andas som en fisk så fort jag tittade dit.

Dessutom är det roligt att se hur folk bor. När man kommer in i en lägenhet som inte är stajlad eller renoverad så blir man nästan förvånad. Chokad! Att det finns folk som kan leva med furu och plastmattor och tycker att det är ett värdigt liv. Sånt förstår jag inte. Nej hualigen, såna lägenheter borde tvångsrenoveras av staten.

4 comments:

Anonymous said...

jag har en kompis som köpte en lägenhet med loft och när hon rev det var det en matta av könshår mellan väggen och själva loften. Hur äckligt som helst. Ville bara att du har det i bakhuvudet när du ligger där på loftet....

Stora Morran said...

Men usch och fy! Ja det ska jag verkligen ha i åtanke om jag nu köper ett otäckt loft.

Anonymous said...

bara ett tips... det är ju dom där orenoverade lägenheterna du ska köpa, du får dom säkert flera hundratusen billigare eftersom många tänker som du (usch plastmatta och furu etc.). Sen så lägger du hundra papp på renoveringen själv och vips har du sparat massa pengar.

Våga se igenom homestyling!

Stora Morran said...

Så klart är det som du säger stratosphere men jag blir så äcklad så lätt.