Thursday, April 26, 2007

Dagen ifter....

Igår var jag på Nudiefesten på Skånegatan. Det var trevligt och livat, må jag säga. Vi gick dock tidigt 22.30 H och jag och bangade efterfesten på MC klubben i Hornstull. Jag var mogen och tog ett vuxet beslut. För det blev jag hånad, hotad och häcklad. Dom sa att jag var "parig" och tråkig. Tette spände ögonen i mig och hotade med att jag inte skulle få följa med ut i morgon om jag gick hem tidigt (som om hon skulle kunna bestämma det).

Ändå känner jag mig lite ur form. Liksom seg och efter. Idag har jag haft mitt först projektmöte med min nya grupp. Känns stort, spännande och läskigt, men bra. I eftermiddag ska jag gå på ytterligare en annan intervju på ett stort fett finansbolag. Jisses då gäller det att vara med i svängarna. Jag ska bli intervjuad av tre personer samtidigt. Om jag får det jobbet skulle jag luta mig tillbaka och vara attans nöjd.

Igår kom jag i en mycket underhållande diskussion med en kompis till mig; B. Han har så uttalade krav när det kommer till tjejer. Han har mycket specifika saker som han går på som tex; " Hon ska kunna ta ett rum" (please...) eller " Hon ska tycka om att åka långfärdsskridskor". Faller inte tjejen inom dom ramarna så står han över. Jag förstår faktiskt inte varför man håller på så. Jag tycker att man förstör för sig själv. Man letar och letar efter en som passar in i ens krav och kanske då missar andra chanser att finna kärlek.

Så klart har alla krav, det vore skumt annars, om man nöjde sig med vad som helst som kom i ens väg. Så klart vet man kanske om man har en tendens till att gilla långa killar eller om man gillar blondiner eller brunetter och att det är viktigt med självförtroende och såna saker. Dock tror jag att det gör mer skada än nytta i att hålla på och leta efter en lista med checkboxar som man bockar av så fort man lär känna en ny person. Man har ju hört om såna som nät-dejtar som proffs. De är aldrig nöjda. Det kan finnas någon bättre på nätet imorgon. Ju fler personer de träffar ju mer kräsna blir de. Listan på hur personen ska och inte ska vara blir längre och längre. B sa ju att det finns en anledning varför han bara brukar ha flickvän var tredje år.

4 comments:

Anonymous said...

Men i slutet handlar det om att vara älskvärd eller?

Stora Morran said...

Ja du anonyma läsare, jag vet inte riktigt, men absolut älskvärd måste man också vara....

Puman said...

Han kommer att träffa en sån som ingen skulle märka till. jag hade en kill-kompis som var kräsen, sen träffade han världens enklaste tjej (inte alls någon som fyllde hans krav-lista). Nu är han gift, har fått hennes barn på köpet och är mycket annorlunda.

Så kan det gå oxå :)

Stora Morran said...

Ja efter ett tag så trötttnar man väl på att hålla på så där. Ingen duger ju efter ett tag.