Wednesday, April 18, 2007

Landet eller Stan

Mango är med i det senaste numret av People. Temat är "Landet eller Stan". Så klart är Mango en företrädare av storstaden. Jag har ju tidigare bloggat om hur främmande han är för andra städer och hur han inte riktigt kan föreställa sig att det finns liv där.

Han är fotad i världens fetaste Guccibrillor och backslicken ligger perfekt. Han svarar på frågor som;

Var hamnar du när du går ut ? Hotellet, V, White Room och O-baren.

Vilka landskap gränsar Ångermanland till? Jag vet inte, Dalarna kanske. De enda landskap jag har koll på är typ Skåne och Uppland (egentligen sa han faktiskt Uppsala men det fick Tette ändra, alla skulle ha trott att People hade skrivit fel, men han sa det på riktigt, Uppsala....)

Skulle du kunna flytta ut till landet? Nej inte nu men när jag blir lite äldre skulle jag kunna flytta ut till Danderyd.


Jag vet att det är mig han kommer att bli arg på om han inte gillar hur han framställs. Det kommer vara mitt fel att han har svarat fel på vilka landskap Ångermanland gränsar till. Det är jag som har lurat honom.

Faktiskt är det lite mitt fel. Det är ju jag som har tipsat Tette om hans bristande kunskap om Sveriges geografi och demografi.

Men det är bara för att jag vill att alla andra ska få veta att det finns såna här sköna fridlysta bratt-exemplar kvar.

3 comments:

L said...

People... har jag inte hört talas om tror jag? Finns den på typ Pressbyrån eller?

Stora Morran said...

Nope den finns överallt i Stockholm. I butiker cafeer och restauranger. Det är en gratis tidning. Gå in på Kalendarium.se och läs "Om oss" och så finns det en distributionslista där..

L said...

Aha, där ser man. Jag ska kolla in.