Wednesday, April 04, 2007

Lyx och påsk

Ikväll blir det gos. Jag och H ska bo på femstjärninga Hotel Reisen i Gamla Stan. Vi ska bo i en svit med jacuzzi och private sauna. H har lite connections där så han ville att vi skulle göra nåt mysigt innan påsk. Först ska vi simma lite i poolen, kanske ta en liten massage. Sen ska vi äta middag och rå om varandra. Sen blir det fet hotel buffe på morgonen. Fatta vad nice. Precis vad jag behöver. Inte för att jag är direkt utarbetad men lite lyx kan man aldrig få för mycket av.

Imorgon blir det först tuna och bär det av till Göteborg, Sveriges baksida. Min bror bor där med sin familj. Lilla Wilma är lite av huvudpersonen i vår familj och när min bror berättade att de kanske inte hade möjlighet att komma upp hit till rätt sida av landet så fick mamma, pappa och jag styra om våra planer och åka dit. Det ska bli kul att se lite annat, kanske äta ett och annat ägg och göra sitt bästa för att inte "over eat" på påskgodiset.

Det blir bra.

7 comments:

Blancaflor said...

Baksida? Baksida? Morris, hur kan du göra så mot mig... :(

Stora Morran said...

he he he ja jag sa så för att vara lite provocerande. Alltid retar man någon tänkte jag.

henover said...

Åh, vad mysigt med låter med hotell och jacuzzi och egen bastu. Mer lyx till fina bloggerskor, haha. Hoppas påskledgiheten är riktigt bra :)

Stora Morran said...

Ja lite lyx är alltid välkommet. Ja påskledigheten kommer att göra susen.

Kerstin said...

Åh, vad romantiskt med en hotellnatt - ha det så mysigt. Kram.

Stora Morran said...

It was great actually.

Blygisens betraktelser said...

Vad mysigt du har det, Morran. Reisen är ju en klassiker, även om jag aldrig sovit där, vad jag kan minnas iaf. Hur var operan? Jag har försökt bläddra bland dina inlägg, har jag missat din utlovade recension av det?