Monday, September 25, 2006

Tränga sig

Alla indier verkar tycka att det är helt okej att tränga sig. Om man inte häver sig fram så blir man snabbt undanskuffad. Ofta när jag ska beställa något i detta landet står jag och väntar på att kassörskan ska titta på mig så att jag kan beställa. Jag står väluppfostrat och väntar tills personen ifråga verkar vara ledig att ta min beställning. Detta civiliserade sätt har jag sällan någonting för. Allt som oftast kommer det någon från sidan, kvinna, man eller barn, vem som helst, och hojtar sin beställning och viftar med en sedel. Så klart tar kassören den personen först och Morran gnisslar tänderna lite och tänker att snart blir det nog min tur ändå. Jag är ju ända svenne och är en stark anhängare av kösystemets civilserade ordning. Nej, då kommer det någon annan stolle från ingenstans och hojtar sin order och Morran blir sist igen.

Jag måste nog öva mig att bli lite mer vass i armbågarna. När jag väl kommer hem, en dag kommer jag nog vara ganska odräglig.

No comments: