Tuesday, September 19, 2006

Sorg

Min alskade laptop har helt gett upp. Total kortsluttning i den. Man kan inte fa ur den minsta lilla pip. Morran ar utom sig av sorg. Jag fick den av min pappa for nastan exakt ett ar sedan i examenspresent.

Mannen tog med sig datorn till jobbet igar och forsokte lamna in den pa service. Det visar sig da att min modell av HP inte kommit till Indien an sa de kan inte hjalpa mig. Den maste skickas till Europa eller till det narmaste landet har langt-bort-i-stan dit den har kommit. Nedrans jakla u-lands Indien vaser Morran hest.

Det kommer att betyda att det kommer att ta veckor innan jag kan surfa hemma igen. Det ar en san stor del av min vardag har borta. Det hjalper mig att kanna mig mindre ensam har. Morran ar otrostlig.

Nu sitter jag pa ett skabbigt internetcafe' som jag helst skulle ha velat decinficerat med klorin i hogtrycksspruta, innan jag klev in men noden har ingen lag. Morrans internetberoende ar starkt och okontrollbart.

Om det nu ar sa att det ar myror som krupit in i min dator och atit pa kopplingarna ska de tjyven fa se pa annat hemma. Vi har namligen en hel del myror har och var. Ibland nar jag oppnade laptopen krop det myror upp mellan tangeterna. Jag kommer att gora det mitt kall att doda varje liten myra som behagar visa sitt fula tryne for mig.

Jag bara varnar.

4 comments:

Anonymous said...

Det är åt helvete, baby! TUR än ändå för skabbiga internetcafér... hur skulle det annars gå!?

Ut på myrjakt! Hämnden är ljuv!

Anette said...

Oh no! Jag beklagar sorgen. Jag vet inte hur jag skulle överleva utan min lilla darling. Dör han så är jag helt körd. Han äger hela mitt liv.

Önskar jag kunde ge dig ett bra tips mot myror, men dom därute funkar lite annorlunda mot våra svenska. Men tror du kommer komma på nåt riktigt smart!

Stora Morran said...

AM & Anette= tack for ert stod det behover jag nar tiderna ar harda.

Blygisens betraktelser said...

Å, nej!
Sunkigt internetcafé! Burr..... Kunde jag, skulle jag sända över ett par riktigt snygga bilhandskar åt dig. Virkad överdel och mjukt fint skinn, precis som de skall vara. Jaja...du får klara dig utan då, Morran! haha