Thursday, September 28, 2006

Nya vänner

Morran har varit på sitt första möte för hemmafruar i Bangalore. Jag började prata med en amerikansk kvinna på gymmet i tisdags och hon undrade om jag ville följa med henne idag. De verkar ha en hel del grejer på gång om man vill ha förströelse. De arrangerar en massa middagar och bruncher. De åker på spa och om man vill kan man hjälpa till och "do some charity-work". Vi drack kaffe och åt kakor, alla var mycket vänliga och sofistikerade.

Nästan alla vara så klart ganska mycket äldre än Morr, inklusive min nyvunna vännina. Hennes man är CEO för Goldman Sachs i Indien. De har sina två barn med sig och de har bott på ett hotell den senaste månaden och som min vännina beskriver det med sin New York accent; It's just awwwwful (tänk George i Seinfeld eller Rosie O'Donnell). Morran nickar och försöker verkligen förstå hur jobbigt det måste vara att bo på ett 5-stjärnigt hotell i en hel månad. De ska flytta in i en 12.000.000 SEK-lägenhet nästa vecka hon är "very happpy".

Vi gick och åt dim sum till lunch, hon och jag. Hennes chaufför släppte av mig inne i stan och hon ska ringa mig nästa vecka "and take me shopping".

Jag antar att jag får ta med mig stora plånboken...

4 comments:

Anonymous said...

helt fantastiskt att läsa om ditt liv i indien. vill bara höra mer och hoppas på uppdateringar...

Stora Morran said...

Anonym: Jajemensan har kommer det bli mer uppdateringar.

Anonymous said...

Håller med ovanstående - fy vilket flyt du har!

Ska du hitta på något "eget" snart eller bara leva för Mannen?
Undrar "fröken frågvis som är livrädd för att bli beroende av någon annan"

Stora Morran said...

Anonym: Snart kanske jag hittar nagot eget. Vi far se...