Monday, September 04, 2006

Shape up Mam!

Idag började jag min vardag som lyxhustru på allvar. Jag åkte med Mannen in till stan och han droppade mig på Leela. Jag gick in och bytte om och började power-walka på ett löpband. Det fanns tv-apparater framför varje band med trådlösa hörlurar. Jag zappade igenom alla 100 kanalerna en gång innan jag bestämde mig för ” A league of our own”. Den med Geena Davis och Madonna och de spelar baseboll. Jag lever mig in i filmen och helt plötsligt hade jag gått där i EN timma. Det här börjar bra tänkte Morran. Steg av och höll på och falla ihop. Benen vek sig nästan. Kände mig som Bridget Jones på gymmet när hon cyklar som tjyven och sen ramlar platt. Var tvungen att chilla lite i juice loungen. Var femte sekund går det förbi nån liten indier och säger ”Good Morning Mam".

Jag går över till maskinavdelningen och börjar dra lite förstrött i alla avancerade apparater. Det är ingen annan där så jag är själv. Helt plötsligt hör jag bakom mig; ”Do you want me to show you some exercises Mam?

Jag vänder mig om men ser ingen, jag tittar ner och där står en liten indiska i gympa-overall och ler med hela ansiktet med pärlvita tänder från sida till sida. ”OK” säger Morran.

Då visar hon helt plötsligt sitt rätta jag och hon börjar köra med mig som vi var på en aguility-kurs och jag var hennes hund. ”Like this Mam”, ”No Mam you have to concentrate on the execersise Mam”, ” You have to focus on the muscules you are using Mam”.

Hon drar omkring mig i varenda maskin tills alla Morrans muskler darrar. Till slut kommer en bokad kund som hon ska träna och Morran slipper äntligen ut ur hennes klor. Hon berättar att ikväll har hon aerobics kl 18.00 och att jag borde komma. Morran avböjer och säger att detta får nog räcka för idag. ”You come again tomorrow Mam?” Morran vet inte vad hon ska säga så jag nickar bara lätt. ” Good I will be here, we train more tomorrow Mam”.

Morran stapplar förstrött iväg till dushen. Ligger länge i bubbelpoolen och slappnar av. I duschen kan jag knappt lyfta armarna över huvudet.

Bävar inför morgondagen.

4 comments:

Blancaflor said...

Men tänk vad fit du kommer bli!

Lotta said...

Oj oj oj... Det kommer ge fina resultat, Mam! Sjukt roligt.

Stora Morran said...

Blanca & Tackan: Ja det får tjyven börja arta sig snart annars vet jag inte om jag orkar.

Ataharis said...

Och det där har man önskat sig många gånger när motivationen tryter. Nån som tvingar en. Men det lät väl... sådär? *s* Fast som föregående talare, shit pommes, vad du kommer att vara superfit om ett tag! =)