Tuesday, September 05, 2006

Skärrad

Det är ganska mycket djur här i krokarna. Även om vi bor i en ganska fin lägenhet med städerska så finns det ganska mycket djur här. Värst är myrorna. De är överallt. Det är små, små, röda nästan genomskinliga saker som ränner kors och tvärs. Så fort man har lämnat minsta lilla grej framme så är det myror där. Idag när jag öppnade min dator sprnag det myror fram under tangenterna.När man öppnar sin underkläderslåda springer det myror omkring där. Det är värst under zinken i köket där soptunnan står. Där är det otäckt ibland.

Här om dagen lyfte Räven ut en ödla från vårt rum. Ödlan kommer för att äta myrorna. Morran tycker definitivt inte om ödlor. Nu måste jag kolla av varje rum och det finns nåt äckligt djur där inne innan jag går in.

Morrans hela ben är bitna av myggor. Jag nio stycken stora röda fläckar över mina ben. Det ser ut som fläcktyfus. Inte hur jag vet hur fläcktyfus ser ut men om jag får fantisera fritt så ser det ut som på mina ben. Nasty med andra ord.

Det där med DDT kanske inte var en så dum ide ändå...

No comments: