Thursday, September 07, 2006

"Den lilla gäddan"

Igår när jag och Mannen promenerade på kvällen på väg ut såg jag den största kackerlackan jag har sett i hela mitt liv. I efterhand har jag refererat till den som ”Den lilla gäddan”. Det är så klart en överdrift, men jag vill verkligen understryka att den var stor. Kackerlackan gick där på gatan bland alla andra ungefär som han var ute på en liten söndagspromenad. Helt plötsligt kilade han ner i en springa i marken. Morran, som blev lätt chockad av hans uppenbarelse, var tvungen att stanna till lite på gatan och hämta andan.

När jag och Mannen kom fram till festen vi skulle till, träffade jag en österrikisk tjej. Jag råkade nämna kackerlackan och då var hon vänlig nog att informera mig om att kackerlackor i Indien även kan flyga.

Jiee, spanks a lot for that information!



Det där är verkligen inte min arm!

6 comments:

Lotta said...

Jag ryser i hela kroppen. Kackerlackor i Brasilien flyger också. Och det låter när dom kommer springande. Ungefär som om de hade små high-heels... Ruskigt! När jag bodde i Linköping var det ett korridorsboende (inte mitt!!!) som hade kackerlackor. Det är så äckligt att jag nästan dör.

Lotta said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anette said...

Oh, flygande kackerlackor finns på många ställen. Själv har jag råkat ut för dom i Thailand. Tack och lov är det bara under nån vecka som dom flyger men då var dom å andra sidan överallt. Jag gillar inte kackerlackor så hur jag ska klara av att bo i ett land där dom finns vet jag inte...då föredrar jag hellre ching-chongs (små ödlor)

Produktionsledaren said...

Det bästa är när man måste besöka en offentlig toalett i sandaler typ och råkar placera fötterna ivägen för tre baddade, som då väljer att passera över dina bara fötter...yummie.

Blancaflor said...

Jag far panik bara av att läsa inlägget, kommentarerna och se bilden (pa DIN arm). Jag undrar vad det är för biologisk instinkt vi har som gör att vi äcklas sa av dessa obehagliga sma djur.

Här i Spanien har jag träffat pa förvanansvärt fa rackare, men jag har hört att de kan flyga även här.

Stora Morran said...

Uack! I so hate those filty little bastards!