Friday, June 17, 2011

Ture i bilkö

I onsdags var jag och Tette ute i Täby och hälsade på vår kompis J som fick en liten Hugo för några veckor sen. Ture och Edvin var med förstås. Tette körde och jag satt bak inklämd mellan två barnstolar. På dit resan gnällde Ture lite i bilen.Sen gnällde han lite under tiden vi var där.Vi åt lunch och fick god rabarberpaj till efterrätt. Sen gick vi husesyn och kollade in alla deras rum och var avundsjuka.  När vi väl satte oss i bilen igen somnade både Ture och Edvin. Det var köer direkt när vi kom ut från Täby. Det tog hela 2 timmar och 15 minuter att komma hem till Söder igen. Så mycket köer var det. Ture vaknade efter 30 minuters tupplur och började gnälla. Jag försökte sjunga alla sånger jag kunde men inget hjälpte. Han tyckte det var astråkigt att sitta i bilen.  Dessutom var bensinen på väg att ta slut. Vi stannade på macken på Birger Jarlsgatan men där var pumpen till dieseln trasig (?) så där kunde vi inte tanka. Vi bestämde oss för att sikta på Preem på Norr Mälarstrand. 1 timma tog det mellan mackarna. I tunneln gick bensintanken från "20 km till tom tank" till "---- till tom tank". Vi fick då lite panik ifall vi skulle få soppatorsk inne i tunneln med två små bebisar. Inte en idealisk situation. Ture gnällde vidare och jag höll på att få ett sammanbrott.

Vi hann dock till Preem och vi kom hem till slut. Men vi var helt knäckta när vi klev ur bilen. Vi får se när vi tar bilen genom stan i rusningstrafik med 2 små kottar igen. Nästa gång blir det nog tuben.

No comments: