Sunday, June 19, 2011

överkörd av ett statsbesök

Häromdagen skulle jag gå över Långholmsgatan. Det var grönt och det stod en motorcykelpolis i hörnet av korsningen. Jag tänkte inte så mycket på det men blev jätterädd när det helt plötsligt kom en massa bilar i hög fart körandes över övergångsstället fast det var grönt för oss. Jag fick dra tillbaka Ture med blixtens hastighet och kände mig rejält arg och adrenalinstinn. Jag skrek och höjde handen samtidigt som jag stirrade på polisen varför han tyckte att det var okej. Efter någon sekund kom 3 polisbilar, 1 till motorcykelpolis och en svart diplomatbil och där inne satt Carl Bildt med en annan gubbe.

Jaha så om det är statsbesök så är det okej att riskera dom egna medborgarnas liv. Statsbesök är säkra för vissa men sjukt osäkra för andra.

1 comment:

snawitz said...

Helt sjukt att statsbesök ska få gasa på som 17.
Bättre om de slår ner lite på takten istället för att riskera andras liv