Monday, June 13, 2011

Cykla

Jag har börjat cykla. Det började i onsdags när jag letade upp min cykel, pumpade den och tog en provtur. Sen kan man säga att jag verkligen började använda cykeln i ren snålhet. Jag hade ingen remsa och orkade inte gå och köpa en ny. Så i fredags tog jag cykeln till jobbet. Lite svettigt var det men inte så jag behövde byta om eller duscha. Igår när jag skulle ner på stan och shoppa så hoppade jag upp på min stålhäst igen. Bara så där. Det är härligt och cykla när det är vår. Så mycket lukter, solen skiner och man blir lycklig ända in i märgen.

Lite ont i rumpan har jag nu men det hör ju till.

2 comments:

Anonymous said...

Själv cyklade jag Halvvättern, 15 mil, igår. Då fick jag ont i rumpen. Och lite överallt faktiskt.

Stora Morran said...

He he det kan jag tänka mig.