Monday, June 13, 2011

Helgen

I fredag tog vi det lugnt hemma och gjorde lite hemmagjord pizza och satt på balkongen och spelade backgammon och drack vin när Ture hade knoppat in. I lördags gick vi upp halvtidigt och drog ut till Dalarö. Vi fikade, åt lunch, gick promenad, övningskörde och var med Ture på stranden. Det gillade han. Att leka med sanden och plaska i vattnet. Han gick helt orädd och opåverkad av kylan ut i vattnet. När han satt i sanden och lekte så ville han i igen så han la sig på mage och ålade i som värsta sälen. Helt tokig i vattnet.
På kvällen grillade vi grillspett och satt på altanen. Jag fick årets första myggbett. Igår gick vi upp tidigt och åkte in till stan igen. Jag hade ju shopping-dejt. Jag handlade en hel sommargarderob väldigt billigt på HM. Jag var helnöjd. Sen åt vi lunch på Vapiano och M och jag tog en härlig Carpaccio som vi gjorde high five på. Sen tog vi med varsin latte och satt i solen på Stureplan. Underbart.

Jeppe hade varit barnvakt åt Edvin när hans föräldrar var på takvandring. Tydligen tyckte han att det var "enkelt" att ha hand om två barn. Vi bjöd på middag med massor av chili och koriander i. Sen var den helgen till ända.

No comments: