Tuesday, June 21, 2011

Mäklarträff

Den här bilden tog jag i lördags. En Zepplinare i sthlms natten
 Idag har jag haft två olika mäklare här för att värdera vår lya. Det var mycket intressant faktiskt. Dom gav ungefär samma bud. Den första mäklaren från Notar var heltänd på att sälja vår lägenhet. Han ville slänga ut den imorgon på hemnet nästan. Han sänkte sitt arvode hela tiden för att han så gärna ville ha den här lägenheten i skyltfönstret. Kändes bra att vara åtråvärd.

Den andra kvinnan var från Eklund Stockholm New York. Kl 12.30 skulle hon komma. 12.50 ringde jag henne men möttes av telefonsvararen. Jag talade in ett medelande där jag undrade var hon var. 13.22 ringde hon upp och sa att hennes klocka var 11.30 och hon satt och väntade på att få åka hem till mig (!). Hennes armbandsur hade tydligen stannat. Så hon hade suttit och stirrat i 2 timmar på en klocka som inte fungerade. Hade hon ingen klocka på mobilen eller på datorn undrar man.

När hon väl kom så sa hon;
- Vad trevligt att ses, jag pratade ju med din sambo igår.
- Jaså gjorde du sa jag mycket förvånat.
- Ja det gjorde jag väl sa hon
- Nej du pratade med mig igår sa jag
- Ja det här börjar bra sa hon, först 2 timmar försenad och sen blandar jag ihop vem jag pratat med sa hon
- Ja mina förväntningar är skyhöga sa jag

Efter den stora rundturen så jag;
- Ja vi har ju börjat växa ur den här lägenheten.
- Jaså sa hon och tittade på min mage, ska det bli tillökning?
- Nej hurså sa jag, ser jag tjock ut?

Sen ville jag att hon skulle motivera varför jag skulle välja henne. Hennes främsta argument var alla internationella köpare som skulle få syn på vår lägenhet. Och att jag fick ta del av "Fredrik Eklunds ande" sa hon. Hon verkade inte alls tycka att det var tveksamt att ha en gammal porrskådis som chef.

Nja den tanten får nog inte förtroende att sälja vår lägenhet. Lite svårt om man inte ens kan klockan liksom.

4 comments:

K said...

Haha. Helt otroligt hur mycket inkompetenta mäklare det finns. Men bra att ni fick samma värdering iaf. Skönt att ha ngt att gå på när man ska kolla på nytt.

Stora Morran said...

Ja det är det värsta jag vet. Mäklare som är virriga, nonchalanta eller dryga. Såna som inte ringer utan man själv får jaga.

Björne said...

nä man vill ju inte direkt lägga en miljonaffär i händerna på en sån. Dissa porrmäklarn :)!

Stora Morran said...

Nej den här affären är ju "halv-viktig" för oss.