Monday, June 06, 2011

NAtionaldagen

Vi firade nationaldagen med en lång behövlig sovmorgon. Vi sov hela familjen till kl 10.30!!! Snark. Ture och jag var så klart uppe 06.30 och åt gröt och lekte lite men sen gick vi och knöt oss vid 08.00 igen. Vi hade kanske tänkt att gå upp tidigt, fixa i lokalen och sen dra ut till Dalarö men det var ganska skönt att ta en hemmadag. Ture fick ju en helt flyttlass med presenter på sin namngivning som vi nu behöver placera in i vår lilla två:a. Vi har rensat ut lite bebisleksaker idag och försökt tänka lite vilka leksaker han kan vänta med och kanske spara lite på. Det kan ju vara kul att få nåt nytt varannan månad typ. Vi köpte sushi till lunch och hade pickniq ute på gräset bakom vårt hus medan Ture sov. Sen ikväll gick vi ut vid Tures sovdags så han fick somna i vagnen och tog en middag på Texas Longhorn. Jag tog deras chili vilket jag inte skulle ha gjort. Jag skulle ha tagit "Carne Botana" som jag alltid tar. Men det var mysigt i alla fall. Nu ska vi passa på och njuta av att Ture kan somna i vagnen och att det är sommar så man kan sitta på uteserveringar med honom. Nästa år kommer han vara 2 bast och då går det inte längre och rätt var det är har man två kids och då är uteserveringar ett minne blott. Passa på!
Passa på!
Passa på!

No comments: