Friday, June 10, 2011

Renoveringschans

Jag kollar lite på Hemnet nuförtiden. Det är väldigt intressant och man lär sig massor. På vissa objekt står det "Renoveringschans" eller "möjlighet att skapa ditt eget drömhem" och så är dom ganska billiga. Det där triggar något hos mig och jag drömmer mig plötsligt bort. Jag fattar inte varför jag gör det. Jeppe och jag är inte så händiga. Eller vi kan tapetsera, måla och Jeppe kan bygga altaner men där går gränsen för vad vi hanterar. Att köpa ett ruckel och sen göra allt själv är alltså inte ett alternativ alls. I såna fall får man hålla på och rodda med snickare och hantverkare som alldeles säkert kommer att vara klåpare som fuskar. Det har man ju sett på tv. Jag ser redan oss snörvlande hos Arga Snickarn eller Byggfällan. Nej det är nog bäst att köpa nåt i halvbra skick ändå även om man kan göra ett "kap" genom att köpa ruckel.

No comments: