Monday, June 06, 2011

Skansen behöver anstränga sig....

Igår var vi på Skansen Ture, jag, mamma, Wilma och Brorsan. Jeppe kom lite senare med sin systerson Leo. Det var första gången jag var på Skansen sen 6:an. Så det var si så där 19 år sen sist. Jag måste säga att jag var lite besviken på Skansen. Visst det är fint med alla gårdar kors och tvärs. Ture gillade verkligen grisarna. Men vi såg inga andra djur nästan. Ingen varg, björn. lo eller järv. Mamma och brorsan såg nosen på vargen men då stod dom och stirrade runt i 20 minuter. Jag hade ju Ture i vagnen och det var inte hans grej. Han vill ha djur direkt. Ingen kurragömma för honom. Men enligt Wilma så såg vi Mammutar. Det är inte varje dag man ser en Mammut minsann. Jag var lite tveksam så jag var tvungen att kolla på skylten och där stod det att det var en Vincent. Ville dock inte förstöra upplevelsen för Wilma så jag lät henne tro att vi stod och tittade på Mammutar. Snacka om att det blir nåt att komma tillbaka till Götet och berätta om. Men vad jag skulle komma till att Skansen inte anstränger sig. Allt kändes så 60-tal på nåt vis. Karuselldelen är stenålder. Inget piffigt alls. Entrén är betonggetto á la miljonprogrammet. Men det var roligt att ha varit där. Leo var ganska stolt över att få ha slängt sin napp i alla fall. Nu behöver vi inte gå förens Ture är 4 år eller nåt.

4 comments:

Sofia said...

I know! Jag är också skitbesviken på Skansen, sist jag var där kändes det verkligen "aldrig mer". Såg inte heller några djur förutom en trött säl typ. Det enda som är kanske roligt är ju akvariet men då ska dom ha ännu mer inträde och sånt lackar jag på. Annat var det när jag var liten.

Stora Morran said...

Ja jag vet! Så fort man vill göra något mer så kostade typ 50 spänn eller 100 spänn! Nästa gång blir det Parken Zoo i tuna.

Sofia said...

Eller Köpenhamn Zoo! Om du har vägarna förbi. Det är grejjer det.

Stora Morran said...

Hmm ja det kanske vore nåt.