Sunday, June 26, 2011

Midsommar

I fredags firade vi traditionsenligt på Långholmen. Jag och Jeppe startade en tradition förra året med att hyra bord och ställa upp utanför Carlshälls gård. Förra året var vi 16 pers och i år var vi 26 stycken. Vädret skötte sig exemplariskt och var helt perfekt hela dagen. Vi började med en knytislunch. Vi åt sill och potais och allt som hörde till. Edvin och Edith var också med så Ture hade lite kompisar att leka med. Han somnade lägligt under lunchen så mamma och pappa kunde äta lite i lugn och ro.

Efter lunchen hade jag fixat en tipspromenad om Hornstull, Reimersholme och Långholmen. Det gick bra tyckte jag. Tette med partner vann med hela 10 rätt. Sen var det 5-kamp. Alla vinnarskallar visade sitt rätta tryne. Mycket underhållande. Framåt kvällen blev det grillning som sig bör. Sen blev det efterhäng på folkskolegatan. Ture somnade kl 19.30 i vagnen och vi tog med honom i till efterhänget. Han sov fint i värdparets sovrum. Alla var ganska trötta så det blev en relativt lugn tillställning. Vi drog oss hem kl 00.00. Då var vi ganska slut i rutan. Tyvärr hade jag förlorat årets viktigaste backgammonmatch då vi tävlade om vem som skulle gå upp med Ture på midsommardagen. Lilleman vaknade kl 06.20 på lördagsmorgonen och då var det bara för hans mamma att fixa fram gröten.

På eftermiddagen drog vi till Dalarö och hänge där tills idag.

Nu ska jag gå ut och försöka jogga lite i sommarnatten. Wish me luck!

No comments: