Wednesday, June 08, 2011

Min första arbetsdag....

var i fredags. Då var det nästan ingen där. Smart av mig att börja på en klämdag. Som tur var släppte min kollega in mig och höll mig i handen under förmiddagen. Det behövdes kan jag säga för jag var som Nasse i Nalle puh. Rädd var jag och tafatt. Kunde knappt koppla ihop min dator. Kom inte ihåg hur jag skulle lösa det med behörigheter kors och tvärs eller sladdar som saknades. Men min fina kollega var tålmodig och följde med mig runt och gav mig nummer att ringa. Sen kom IT-support killen upp med en extra sladd. Sen sa han;

- Är det nåt annat du behöver hjälp med?
- Ja jag behöver hjälp med det mesta faktiskt sa jag
-Asså jag då menar jag nåt IT-relaterat sa han

Jag bröt ihop. Det var så roligt. Sen fortsatte jag dagen med att gå igenom mina 792 nya mejl. Jag fick rådet att bara deleta allt men det kunde ju finnas något roligt där kanske men det gjorde det inte. När jag var klar med mejlen och hade fikat lite med en annan kollega så var dagen slut. Imorgon ska jag jobba igen och då hoppas jag på mer action. Fast i of sig passar det mig ganska fint att få sitta lite ostört och fnula med oviktiga grejer. Man vill ju inte rivstarta och gå in i väggen det första man gör.

2 comments:

enyst said...

Tålmodig?! Moahahah! Är det mig du pratar om? hahhaha

Stora Morran said...

Japp det var dig jag menade!!