Thursday, June 30, 2011

Min sista mammalediga dag...

Igår hade jag min sista dag som mammaledig. Jag ville fylla den med saker som Ture tyckte var roliga. Först gick vi till Öppna förskolan på sångstund. Det var roligt som vanligt. Igår var det extra roligt för det satt en tant med en hund bakom oss. Så Ture satt mest vänd och tittade på den och log med hela ansiktet. Efter sångstunden fick vi hälsa på hunden och Ture var lyckligast i världen. Sen blev det lunch hemma på balkongen under parasollet. Det bästa av två världar. Fullt upp med action på gården och massor av mat. Efter maten gick vi till "plaskis" på Högalidsgatan. På med solkläderna och så satt Ture och plaskade och skvätte järnet i en halvtimma. Sen gungade vi HÖGT i gungorna. Kul tyckte Ture. Sen blev banan till mellis och Ture somnade i vagnen. Då passade mamma på och åka ut till universitet. Ture skulle delta i en spädbarnsstudie i lingvistik. Det var okej tyckte Ture. Portugisiska är sjukt lätt att förstå ju. Sen åkte vi hem och sen kom Tures mormor. Vi grillade på gården och Ture sov i vagnen. Det var vår sista mammalediga dag.

Idag jobbade jag och hade två jobbiga möten att hålla i på jobbet. Ja hade haft ångest för dom i en vecka. När dom sen gick bra kände mig nästa hög av eufori. Jag cyklade hem med "pirr" i kroppen.

No comments: