Friday, December 10, 2010

Tillbaka till livet

I onsdags kväll var jag på julfest på jobbet. Direkt efter julbordet började jag få lite ont i magen. Jag var hemma kl 22.00 och klagade inför Jeppe att jag ätit för mycket. Jag gick och la mig och vaknade upp kl 02.00 för att kräkas. Så himla läskigt. Jag gick och la mig och hoppades på att det skulle vara borta tills morgonen då jag skulle träffa Fimpen. Men det försvann inte. Istället fick jag ont i kroppen och frossa och svettningar om vartannat. Jag kräktes ytterligare en gång på morgonen och sen var jag helt svag hela dagen. Jeppe stannade hemma från jobbet för att ta hand om oss. Jag fick avboka Fimpen. Så himla synd. Hon är ju på ett tight schema när hon är i Sverige och igår var vår dag liksom. Jag sov stora delar av dagen med avbrott för att amma Ture. Tudelat det där. Dels ville jag amma honom men samtidigt inte smitta honom ifall det smittade.

Idag mår jag bra igen. Känner mig dock inte alls speciellt sugen på julbordet nästa vecka med Jeppes jobb på Carlshällsgård på Långholmen. Dom fick ju underkänt på sitt julbord. Yuck! Dom har säkert skärpt till sig tills vi kommer på onsdag men själva känslan finns ju kvar.

Nej idag är jag tacksam för att jag är frisk. Underbart!

No comments: