Wednesday, December 01, 2010

Att leva med en tekniknörd....

mig: 
Vad vill du äta ikväll?
 Jesper:  Oj oj...
Ja, jag åt friterad kyckling till lunch, så inte det...
Kanske något lätt?

 mig:  morotssoppa med räkor kanske
 Jesper:  Mm... spännande!
köp gul lök och en creme fraiche
några apelsiner
 
 Jesper:  Okidok!
Logga in med jirper/jirper så kan du se shoppinglistan jag skapat...

 mig:  he he men gud
 Jesper:  Om du ändrar där så ändras det i min telefon...
Och om du installerar appen på din telefon och loggar in med Jirper/Jirper, så ser du och kan ändra listan i DIN telefon!
Fan vad coolt!
 
 mig:  måste allt vara så uppkopplat jämt
 Jesper:  ja! Nu drar jag...

Så här har jag det. Den enklaste handlingslistan måste göras "online". Tar man fram ett papper och börjar skriva nåt får man frågan hur det går med "dagen runor" typ. 

No comments: