Tuesday, December 07, 2010

Busy bees...

Ture och jag hade ett späckat schema idag. Rafflande. Först drog vi till BVC. Ture vägdes och mättes. Han är nu 64,5 cm lång och väger 6840 g, exakt på normal kurvan. Vi är ändå glad att han lägger på sig cirkus 200 g i veckan trots att han spyr vidare som aldrig förr.

Sen släpade jag hem vagnen i snömodden. Det var dags för lite lunch för mamma. Ture sov i sin vagn och hans mamma kunde avnjuta ett avsnitt av "Ung och bortskämd". Oerhört stimulerande. Efter det drog vi till Vasastan för att ta oss en liten titt på lilla Otto som nu har hunnit bli hela 10 dagar gammal. Vi har inte vågat oss dit förens nu eftersom vi varit lite snuviga. Han var så fin. Liten men ändå stor för att vara så liten. Som en liten människa i miniatyr. Det är sjukt att på 4 månader blir dom stora som Ture.  Jag vet inte om Janice hade gjort sig till men han hade nästan alla grejerna han fick av oss på babyshowern framme. 
Efter besöket så hastade vi hem för Tures mormor skulle komma på visit. Hon kom och hängde en snabbis och hjälpte till och mata Ture sin dagliga ekologiska delikatess potatis. Samtidigt kom all mat jag beställde från Mathem. Så smidigt. 
Kl 20.00 kom Jeppe hem. Då var jag helt färdig. Vi åt lite och Jeppe la Ture. Nu har jag bakat lite bröd men nu är jag färdig för bingen. Imorgon blir det en hemmadag. Puh! På kvällen blir det julbord på jobbet.

2 comments:

Anonymous said...

Var du nöjd med Mathem? Du verkar ju vara medveten när det gäller mat.

Stora Morran said...

Ja jag känner mig nöjd med Mathem. Har provat Netextra och Mataffären tidigare men MatHem känns billigare. De andra har ofta ganska dyra grejer. Så kändes det inte här. Sen gillar jag deras sajt bäst.