Saturday, December 04, 2010

Feed me...

Vi firade Bubblans 4-månaders dag med ett potatissmakprov. Jag hade köpt ett pack ekologiska delikatesspotatisar. Jag har blivit lite hysterisk med att allt Ture ska få äta nu ska vara ekologiskt. Jag har börjat tvinga Jeppe att köpa allt han kan ekologiskt så det mesta jag sätter i mig också är ekologiskt. Ganska svårt att få igenom men man kan ju börja där det går. Jag tror att jag blivit lite inspirerad av Rebeccas blogg. 

Ture gillade potatisen. Han fick en till idag. När han får flaskan så brukar han blir lite arg när man tar ut den och pausar lite så han ska hinna rapa i mellan. Nu blev han lika arg när skeden försvann från munnen på väg att hämta lite mer potatis. Han tystnade igen när den kom tillbaka. Vi vågade inte ge honom för mycket. En mamma i min mammagrupp hade gett sitt barn ca 4 matskedar och då hade han fått ont i magen. Så vi gav bara Ture ca 2 matskedar. Vi vill ge hans mage en chans att hänga med i svängarna. Men vore det upp till Ture så skulle han slicka i sig hela skålen i ett nafs. Det ska bli så kul att prova morot eller palsternacka nästa vecka. Sen har jag köpt en ekologisk, sockerfri och laktosfri gröt som jag vill testa på Bubblan snart.

2 comments:

Rebecca said...

Vad glad jag blir att du blivit inspirerad av mig! Klart bebisar ska ha ekologiskt.

Vad är det för gröt du har köpt?

Rebecca said...

Jo den verkar bra! Men den är laktos- och glutenfri, är det verkligen bra om Ture inte är allergisk? Han måste ju vänja sig vid laktos och gluten. Jag kan för lite om det där.

Skriv sen när han har testat! Spännande!