Friday, December 17, 2010

Inlägg 2000!!!

Jesus Kristus, det här är mitt 2000:ende inlägg på den här lilla bloggen. Jag har haft den här bloggen i hela 5 år. Många har börjat och slutat blogga men jag har kört på kontinuerligt. Vid ett tillfälle 2006 hittade en säkerhetsansvarig, på banken där jag jobbade, min blogg. Då hade jag bloggat lite lustigt om just honom. Inte jättebra. Då var bloggens existens hotad.

Bloggen har varit med mig i glädje och i sorg. I uppgång och i fall. Den har varit min lilla snuttefilt i cyberspace. Den har speglat mitt liv de här senaste åren. Förr om åren var det mycket fest och partaj. Nu är det mer amning och blöjbyten. Man kan säga att bloggen har landat lite. Från Riche till Öppna förskolan.

Bloggen har sett en och annan kille komma och gå. Nu sitter jag här med de två bästa killarna i världen.  Mina två Alexanders.

Nu kör jag på i minst 5 år till. År 2015 bjuder jag på tårta.

5 comments:

Sofia said...

Hurra, och jag ska läsa vartendaste litet inlägg! Men varför är det så lite kommentarer? Jag och Manny-Ken (el nåt liknande) kan ju inte vara dom enda som läser och kommenterar? Kom igen nu alla Morran-fans! Det måste ju vara roligare att få nån form av gensvar, eller?

Stora Morran said...

Åh gulle dig Sofia! Så klart är det roligt med gensvar.

Rebecca said...

Jag läser nästan varje dag! Men är dålig på att kommentera, förlåt. Häftigt att du bloggat i fem år, det är det inte många som lyckas med! Hoppas det blir fem år till (minst)!

Gunnel said...

Fem år... Det är lång tid i bloggosfären det!Jag hittade dig, som jag tror jag skrev tidigare,via Räven( vad hände med honom egentligen? Gifte han sig med indiskan och bor i London som det var planen när han slutade blogga?)och blev lite lätt beroende. Kikar in nästan varje dag sen jag återupptäckte dig i våras men kommenterar sparsamt. Ett projekt för framtiden att ge mer feedback! Kanske nästan ett nyårslöfte om man nu är lagd åt det hållet.Fortsätt du i minst fem år är du snäll!

Anonymous said...

ja det var via räven jag hittade hit! precis gunnel, vad hände med honom? vet du morran? :P