Wednesday, December 15, 2010

Orättvist

I söndags var vi hemma hos några vänner till Jeppe i Enskede på glögg. Dom har vårt drömboende. Dom har 1 pojke som är 3 år och 1 pojke som är några månader äldre än Ture. Det var en liten tjej på två år med på glöggpartyt. Hon började leka med alla pojkens saker, drog fram böcker och leksaksdjur och körde omkring på hans bilar. Den lilla pojken blev lite störd på det och hans föräldrar försökte säga åt honom att hon fick visst leka med hans leksaker hur hon ville.

Jobbigt det där. Man förstår ju den lilla killen. Tänk om det kom in i en annan tjej här hemma och började dra fram alla mina kläder, sminka sig med mitt smink, klämma ut mina dyra krämer i badrumsskåpet, dra ner alla mina böcker i bokhyllan och börja kasta ner mina fina kuddar ifrån soffan. Då skulle hon nog åkt ut med huvudet före. Men som barn tvingas man bara acceptera att nån får komma och dra fram som en ångvält i ens rum.

No comments: