Tuesday, December 21, 2010

Dan före dan före dan

Imorgon ska jag luncha på stan med några av mina bästa kompisar samt bebisar. Därefter ska Ture och jag kirra de sista julklapparna. Vi vill inte gå ute för mycket. Jag har hört att man inte ska gå ut med bebisar om det är kallare än -10 grader. Det är för kall luft för dom att andas in. Jag ringde min bvc-sköterska och frågade om det idag och hon sa att det nog går bra i korta stunder. Som att gå till affären eller till tunnelbanan men inte gå längre promenader med dom. Jag har regnskyddet på typ jämt. Dels för att det skyddar mot snö och sen blir det lite varmare luft därinne i bubblan hos Bubblan.

På kvällen åker vi till Eskilstuna. Det ska bli så mysigt. Min bror och Wilmur kommer också. Dom har inte träffat Ture än. Dom är nästan dom sista. Jag har varit arg och besviken över att dom inte kommit och hälsat på men nu är jag så glad att dom ska få se vår fina lilla son.

2 comments:

Rebecca said...

Jag har också regnskyddet på hela tiden!

Jag gör två plankor i rad, först den vanliga och sen en sidoplanka. Just nu står jag 3x30 sek på varje planka (sidoplankan blir ju egentligen 6x30 eftersom man står åt båda hållen) men snart kan jag nog hålla 3x1 minut. Efter det behöver man justera plankan så att den blir svårare, det är inte lönt att stå längre än 1 minut tydligen.

Nori said...

Om vi inte skulle gå ut om det var kallare än - 10 skulle vi inte få gå ut på hela vintern... Min gräns går vid - 18 ungefär. Hänger en filt över öppningen när det är som kallast eller när det blåser.