Monday, December 27, 2010

Hemma

Nu är vi hemma i hemmets trygga vrå. Vi avslutade vår julturné med en kalkonmiddag i Eskilstuna. Min moster och kusiner kom och åt. Jag gjorde en rackarns god sås ( om jag får säga det själv), ett fluffigt mos och god grönkål wokad i olivolja, vitlök, salt och citron.

Nu har vi kånkat upp alla grejerna till lägenheten. Ture fick ju riktigt mycket fina julisar. Han fick:

  • Kläder, pyjamas, byxor och bodys.
  • 3 olika fina tallriksset, Ett mumin, ett Babybjörn och ett Tomtebobarnen från sin mamma och pappa. 
  • Febertermometer som man mäter i örat
  • 2 hoppgungor
  • En lekbricka till sin Bumbo
  • Presentkort på POP
  • Brio Bedrocks
  • Lite leksaker
  • Några pekböcker
Vi gjorde nog rätt i att inte köpa så mycket grejer till honom. Han fick ju allt på sin önskelista förutom barnstol. Det måste vi nog köpa ganska snart. Jag ser fram emot att shoppa nya fina kläder till min skatt på reorna som börjar nu. Härligt. 

Själv fick jag helt lagom mycket klappar. En massa fina grejer. Av Jesper fick jag de finaste julklapparna Ett dygn på Trosa Stadshotell på trettondagsafton inklusive en SPA-behandling. Jeppes mamma ska vara barnvakt. Vi var där förra Trettondagsafton och redan då sa vi att vi borde åka tillbaka kommande år. Det här med att lämna Ture känns tudelat. Dels skönt att få sova en hel natt utan att gå upp 3-4 gånger och amma. Men samtidigt känns det ju lite läskigt att lämna bort sin lilla bebis ett helt dygn. Tänk om han vaknar och är helt otröstlig. Nu har vi inlett operation " Få Ture att sova hela natten" dels för att underlätta mitt och vårt liv och för att det inte ska bli för jobbigt för Jeppes mamma. 

Annars fick jag en jättefin lampa som jag har gått och suktat på i flera år. Eller jag har inte fått den ännu. Vi ska gå och köpa den tillsammans någon dag. 

2 comments:

Sofie said...

Det där med att "lämna bort" Ture en hel natt tycker jag inte alls att du ska oroa dig över. Som mamma, och pappa för all del, måste man få andningspauser emellanåt. Ture dör inte. Det kommer lösa sig på ett eller annat sätt.

Njut istället över att ha möjligheten till barnvakt i form av en närstående. Jag har också det, men långt ifrån alla har jag förstått.

Go' fortsättning!

Stora Morran said...

Tack Sofie!