Wednesday, December 08, 2010

Förskoleångest

Nu har vi börjat ta tag i förskolan för Tures del. Mammorna i föräldrargruppen stressar mig med historier om folk som fått dagisplats ute i Skärholmen. Det vore inte idealiskt att sitta och åka ut dit varje dag med Ture.
Jag vill ju kunna välja vilken förskola min bebis ska gå på. Jag vill ju att Ture ska gå på den allra bästa förskolan i stan. Inte bara "få" plats på den där förskolan på gården inne i ett stort betongkvarter som ligger i närheten av oss. Om Ture gick där skulle han tro att han växte upp i Ukraina. Eller få gå på det där, i of sig mysiga, dagiset som ligger precis vid Hornsgatan och andas tungmetaller hela dagarna.

Nej usch! Kan inte ni alla som suttit med samma ångest som jag, nu peppa mig att det kommer att ordna sig. Ture kommer få en förskoleplats på den bästa förskolan. Som den här tex.

4 comments:

Lantis för barnens skull said...

Njae..alla Citymammor och pappor...

Nu är det så att ni har valt ett egoval att bo i stan...Så...

Säffle har säkert underbara naturdagis...

Stora Morran said...

Okej tack för peppning! Men det är tydligen dagisbrist i hela Stockholm. Ska vi flytta till Säffle och vara arbetslösa då eller?

MANNY-KEN said...

Ta det lungan. Det kommer att ordna sig. Alla vill ha det bästa, bästa för sina barn och shit vad grymt det verkade med egen båt och allt. Men alltså, de flesta dagis är bra, det ungarna behöver mest är lek och trygghet. Det kan de allra flesta erbjuda. Lycka till!

Björne said...

Jag skaffar barn och gör som min fd bankkvinna. Tar tjänstledigt istället för föräldraledigt, startar dagmammeverksamhet för att inte gå miste om värdefulla pensionspengar. Så tar jag hand om Ture. Jag har en väl utarbetad Björnepedagogik. Vi hänger i natursköna Hagaparken och spanar på prinsar och prinsessor och ser till till att barnen blir stolta royalister! ok?