Monday, March 24, 2008

Livet på den andra sidan.....


Min brorsas hemmagjorda ravioli....

Jag mötte upp världens bästa Carro och hennes löverböy igår här i Götet. Vi besökte en hemmafest hos en av hans polare. Trevligt! Vi drog oss ut och hamnade på Peacock på Avenyn. Carro drog sig hem pga liten mage som gjorde ont, men jag stannade kvar med PJ och hans kompisar. Jag förstår inte riktigt varför de går dit. Alla var ju typ 22 och en dag. Varför utsätta sig för den konkurrensen när man är 30 plus. Det skulle jag aldrig göra frivilligt. Drack goda drinkar och begav mig hem vid trerycket.

Idag har vi promenerat över hela Göteborg. De isande polarvindarna som drog fram igår höll sig undan men istället har decenniets värsta snöstorm kommit in. Alla verkar helt chockskadade.

Vi får se om vi lyckas ta oss hem imorgon.

2 comments:

Inte den som är den! said...

Hallå där Morran!
Nu måste jag lämna en kommentar här. Har läst din blogg i närmare två år och gillar den skarpt! Keep up the good work =)

Jag ska nu erkänna att jag är grymt nyfiken på vem du egentligen är, tjejen bakom namnet. Jag kommer också från etown och är en sån där jobbig typ som höll koll på alla och visste vem många var. Enligt vad jag förstått tror jag att jag gick i ettan på Eskil när du gick i trean, om jag inte helt misstar mig (oj, många jag där). Dock har jag inte listat ut vet du är, mycket spännande!
Nuförtiden bor jag i gbg och blev glatt överraskad över att läsa att även du var på Peacock i lördags (??) Min känna-igen-folk-kunskap fick sig i så fall en törn om jag tekniskt sett kunnat se dig. Men jag håller med dig, jag är inte heller överförtjust i stället. Ändå hoppas jag din gbg-vistelse och påsk varit bra!

Lycka till med bloggandet framöver!
MVH Marika

Stora Morran said...

Tack för din snälla ord. Det värmde fint.
Roligt att du har försökt lista ut vem jag är. Smickrande! Sant att jag gick på Eskil. Jag tog studenten 99. Ett år senare efter mitt USA år. Jag var med lite för mycket i Soarén och min bästis hette Alex och var blond :-)
Gbg var toppen.