Tuesday, March 25, 2008

Club de Livre

Imorgon är det bokklubb. Vi ska ha läst Gregorius av Bengt Olsson.

Som jag har letat efter detta alster. Jag har genomsökt hela internet och gjort beställningar som har blivit avbokade. Sen har jag försökt att finna den i varenda bokhandel i hela stan utan framgång. Den är slut hos förlaget. Snark!

Vad är det för en lam ursäkt egentligen? Det är väl knappast mitt problem? Vafalls?

Det lustiga var att jag hittade av en slump ett ex i "lilla biblioteket" på jobbet som jag gav till Gurkan i tron av att mitt ex i stort sätt redan låg hemma i brevlådan. Tji fick jag.

Jag har i alla fall tuggat igenom Doktor Glas av Hjalmar Söderberg som Gregorius utgår ifrån. Det var en riktigt sorglig historia må jag säga. Jag kanske styr över klubben på den istället så jag får vara med och gaffla lite, jag å.

Sagt och gjort.

2 comments:

Blancaflor said...

Jag har den...men inte läst den :(

Stora Morran said...

Sanks det är lungt. Det är överspelat nu. jag kan den.