Monday, March 17, 2008

2500 to go....

Alla sitter kvar. Ingen vill gå hem från jobbet i snöovädret.

Vi har startat en ny tävling här på jobbet. Alla ska gå 10.000 steg varje dag i 3 månader. Idag har jag gått 7500 steg. Var nere och sprang en sväng för första gången på 3 veckor. Min läskiga hosta vägrar att lämna mig i fred. Den sitter inträget kvar och gnager loss på min lungor. Idag trotsade jag hostan och det gick bra.

Hostan Vs Morran 0-1

Hade tänkt att riva av de sista 2500 steg nu efter jobbet men för att göra det ser det ut som jag måste klä mig bävernylon. Don´t think so. I have a rep to protect.

Funderar starkt på att kanske springa upp och ner i trapphuset några vändor istället. Jag får se.

De som vet, säger att man kommer att gå ner 6 kg i runda slängar. Det kommer att passa mig alldeles ypperligt faktiskt. Då kommer jag ligga precis över 50 sträcket och glänsa. Jag kommer troligen bli så smal att jag planerar att börja bära namnskylt så man känns igen.

Vill sola också. Det finns maneter med mer pigment än jag. Känns inte fint alls.

No comments: