Thursday, March 27, 2008

Precious


Jag släpade runt Mamma upp och ner för hela Kungsgatan för att leta tv. In och ut i varje SIBA, OnOff och Elgiganten. Let me tell you, it´s a djungel out there.

Kom hem och sökte sönder Pricerunner efter den bästa dealen. Mitt i allt ringde min snälla pappa och sa att han kunde sponsra en eventuell platttv. Då kom ju saken i helt annat ljus.

Nu är jag helt inne på den är vackra pjäsen; En Samsung 32 R86.

"Pianolack" har jag lärt mig att det heter.

Come to mummy....

7 comments:

Anonymous said...

Snälla köp inte en Samsung, du har ju ett öga för design, då ska man köpa en SONY. Du kommer inte besviken! M

Stora Morran said...

Nej men jag har kollat på Sony och dom känns inte fina. Samsung is way much better... they are hot. Dessutom är bäst i test överallt också. min kollega har den och min pappa fast en storlek större då förstås.

Stora Morran said...

Nej men jag har kollat på Sony och dom känns inte fina. Samsung is way much better... they are hot. Dessutom är bäst i test överallt också. min kollega har den och min pappa fast en storlek större då förstås.

Anonymous said...

Ok, nu känner jag mig lite utmanad.
Visst dom har Samsung vunnit några få tester än Sony.
Sony har alltid senaste tekniken, är först med den.
Blue ray, som är på gång. Kommer och är förstås utvecklat av Sony.
Pianolack, är det praktiskt? Hur lätt som helst att fläckarna syns efter ngn "kladdat" på tv'n.
Fjärrkontrollen, Sony slår Samsungs plastiga med hästlängder.
Pixlar, och allt annat då är det dött lopp.
Sen en annan fördel är dom inbyggda digitalboxarna som gör att du då slipper ha en box, fjärrkontroll extra. Samt mkt mindre sladdar. :)
Skulle föreslå att du går till SONY center på Regeringsgatan vid NK o be dom säga / jämföra med din tänkta Samsung modell.
Jag lovar dig, du blir inte besviken på Sony, dom är oftast steget före Samsung i utvecklingen osv. Lycka till! M

Anonymous said...

Lessen för det dåliga språket. M

Stora Morran said...

Men det var attan vad du var envis...roligt!

Men om nu Sony är så mycket bättre varför vinner dom inte priserna då? Alltså egentligen är jag ju absolut mer benägen att köpa japanskt är koreanskt. Det säger ju sig själv. Men alla sony jag har sett är liksom så fyrkantiga och trista. Jag är ingen nörd som fokuserar på pixlar och sånt jag fokuserar på "lacken"..

Sen har ju ALLA den här tv och det känns tryggt för en som inte orkar gotta ner sig i det.

Anonymous said...

Sony vet ändå vem som är bäst i slutändan :)
Då behövs det inga priser för att få köparna. M