Saturday, March 22, 2008

Bakgård....

Så där. Då befinner man sig i landets avkrok, Göteborg under ett par dagar.

Skärtorsdagen bjöd på lite av varje; En bra fika med H. En trevlig lite gathering hemma hos mig. En sväng på Berns, där påståendet att någon i vår grupp skulle vara "små borgerlig" ledde till heta diskussioner. Sen avrundades kvällen med drama.

Igår vaknade jag med ett ryck en halvtimma försent. Jag skulle upp och ta tåget till tuna 10.50. Jag susade in i köket och satte på 2 ägg medans jag flög in i badrummet och duschade. När jag kom ut var hela min lägenhet rökfylld. Jag sprang ut i köket och upptäckte att jag hade vridit på fel platta och på den plattan låg en kökshandduk som nu hade tagit eld. Lågor slog upp och jag drog ner den i sinken. Röken låg tjock och jag kunde knappt andas. Med mycket möda fick jag upp fönstrena och kunde vädra ur det mesta. Slängde ner halva min garderob i en väska (där det mesta luktade brandrök nu) och snodde i ordning mig och hann med tåget.

Nu är vi alla fall här och allt känns bra. Det lilla rödhåriga yrvädret är sig lik. Min favo!

No comments: